[uylug-varios] Make the top bar (panel) autohideable in gnome 3

Helius Ferreira helius at adinet.com.uy
Sat Oct 29 14:28:30 PDT 2011

Bueno esto era una de las cosas que me faltaban en Gnome3, pero por
suerte, ya hay muchas extensiones desarrolladas. Y la verdad para las
pantallas de las Netbook (10.1"), cada pixel es importante. Pero me sigo
quedando con las Netbook y no con las Notebook para mi trabajo que
básicamente es dar soporte; ya que las primeras son portables y las
Notebook son transportables...!!
Ya me acostumbre también a mi micro bolso STM de iPAD, muy pequeño,
completo y con una estética impresionante como todo lo MAC.

Y como decía antes, sobre gustos no hay nada escrito..je..je

Make the top bar (panel) autohideable.
Installation:
-------------
Copy the tarball to $HOME/.local/share/gnome-shell/extensions
and unpack it.  A directory called hidetopbar at fpmurphy.com
should be created.

If the extension does not install, check the version number in
metadate.json.  You may have to change it to work with your
particular version of the GNOME Shell. If this does not fix
the problem, use Looking Glass (Alt-F2 lg) to see what the
error message is.
Version:
-----
V1.0   6/05/2011    Initial version
Notes:
----
This is strictly experimental software. There are problems
with it.  Seems to freeze at times for a few seconds. Code
needs rework.  However it does demonstrate how to make an
extension to autohide the top bar (panel)!

This has only been tested on Fedora 15.

Double click on the top bar to toggle hiding on or off.
Increase TIME_DELTA constant if double click does not
work.
Misc:
-----
The latest version of my GNOME extensions can always be found at:
     http://fpmurphy.com/gnome-shell-extensions
I discuss the GNOME Shell and extensions on my blog at:
     http://blog.fpmurphy.com
Bugs and enhancement requests to:
     gse at fpmurphy.com

PD: Bueno espero que les sea de utilidad, a quienes están usando Gnome3.
Por supuesto que a esta altura, ya con unos cuantos días usando gnom3
más me convenzo que es excelente para Netbook o Notebook.

--

Quem semeia e-mails, colhe SPAM!
 "Não deixe que a saudade sufoque, que a rotina acomode, que o medo